Arrows-Ford A6

Tyto skvosty F1 uvidíme při GP Revivalu 2024 v Brně: Arrows-Ford A6

Text a foto: Roman Klemm

Relativně jednoduchý Mk A6 s tradičním 8válcem Cosworth navrhl pro sezonu 1983 Dave Wass, tedy jeden ze zakladatelů Arrows („W“). Na revoluční experimenty á-la „zlatého doutníku A2“ týmu pod vedením Jackieho Olivera a Alana Reese po sezoně 1982 (a po odchodu mecenáše Ragno) chyběly peníze. Vůz byl po zákazu wing-carů technickým pojetím logickým nástupcem svých předchůdců A4 a A5 a oplýval již jen krátkými postranními bednami.
Oliver tehdy dlouho doufal, že prostřednictvím comebacku ex-šampiona Alana Jonese přiláká k Arrows i nové patentní sponzory, Australanův návrat do kokpitu trval roku 1983 ale jen dva podniky. Spolehlivou stálicí stáje se stal bývalý šampion F2 Marc Surer, který nejen že Arrowsům senzačně dojel během prvních čtyř podniků třikrát pro body (nejlépe jako 5. v Long Beach). Švýcar později také zprostředkoval dotace od cigaretové značky Barclays a o rok později dokonce motory BMW. O druhý vůz se vedle Jonese dělili Chico Serra a ve formuli 1 debutující Thierry Boutsen. Zbarvení Arrowsu A6 se měnilo závod od závodu podle toho, od koho jezdci právě sehnali podporu.
V lakování italského výrobce větrových bonbonů Golia se Surer a Boutsen objevili v zářijové Monze. Švýcar skončil 10. (za což se tehdy body neudělovaly), Belgičana zradil motor.
V barvách Barclays sloužil Arrows A6 týmu i v první polovině sezony 1984, než ho nahradil model A7 s přeplňovaným motorem BMW. Boutsen s A6 stačil ještě dvakrát dojet pro body (nejlépe 5. v Imole).
Pro znovuvzkřísení nevšedního a působivého lakování sponzora Golia se rozhodl Arthur Bruckner ze Salzburgu. Rakušan nasazuje svůj klenot za podpory mini-týmu sestávajícího z jeho půvabné ženy a syna.


Podobné příspěvky