BRM Grahama Hilla
BRM P261 byly vozy formule 1 navržené a vyrobené týmem British Racing Motors v Bourne v hrabství Lincolnshire. V jejich kokpitu usedali jezdci jako Jackie Stewart, Richie Ginther, Pedro Rodriguez a Graham Hill. S celkem 18 vítězstvími, z toho 6 v Grand Prix, byl P261 nejúspěšnějším vozem postaveným společností BRM. V Brně vůz BRM P261/2 představí švýcarský jezdec Philipp Buhofer.
BRM P261 byl představen pro sezónu 1964. Vůz vznikl dalším vývojem vozu BRM P61, který konstruktér Tony Rudd navrhl pro sezónu 1963 a byl postaven jako konkurence úspěšného vozu Lotus 25. BRM P61 měl ke karoserii připevněn rám, který nesl motor a zadní pérování. Problémy s ovladatelností si však koncem roku 1963 vyžádaly změnu konstrukce s cílem vůz vyztužit. Druhá verze vozu se samonosnou karoserií byla označena jako P261. Tony Rudd vytvořil samonosnou karoserii tak, že pokryl ocelové trubkové profily hliníkovým pláštěm. Vidlicový osmiválec o objemu 1,5 litru byl přepracován tak, aby dosahoval výkonu kolem 200 koní.
Druhý v pořadí vyrobený vůz, označený P261/2, využíval Graham Hill k testování a přípravě na sezónu. Poprvé s ním startoval na okruhu Snetterton 14. března 1964 v závodě o trofej novin Daily Mirror. Byl chladný a deštivý den, ale Graham Hill vedl až do 6. kola, kdy ve stále se prohlubující kaluži dostal smyk, vyjel z trati a narazil do zemního valu. Výsledkem tohoto výletu byla karoserie značně, avšak opravitelně zprohýbaná. Graham Hill naštěstí vyvázl bez zranění. Mezitím byly dokončeny vozy P261-3 a 4 a poškozená karoserie z „dvojky“ se stala dekorací v jednom klubu v Birminghamu. Vozy číslo P261/4 a P261/3 startovaly poprvé ve Velké ceně Monaka, kde s nimi Graham Hill a Ritchie Ginther dojeli na prvním a druhém místě.
V sedmdesátých letech koupil vůz P261/2 nadšenec pro značku BRM pan John McCartney, který vůz opět uvedl do provozuschopného stavu.