Ferrari 246 Dino
Phil Hill, Wolfgang von Trips, Olivier Gendebien nebo Dan Gurney řídili vůz formule 1 Ferrari 246 (výrobní číslo 0007/0788F) na nejslavnějších Velkých cenách Evropy. Na Brno Grand Prix Revival vůz představí jeho současný majitel pan Tony Smith.
Vůz Ferrari 246 byl postaven pro závody formule 1 v roce 1958. Pravidla pro léta 1954–1960 omezovala objem nepřeplňovaných motorů na 2500 ccm. Vůz používal vidlicový šestiválec o objemu 2417 ccm z modelu Dino, jehož válce svíraly úhel 65°. Byl to první motor tohoto typu použitý ve voze formule 1. V roce 1958 vyhrál Mike Hawthorn na Ferrari 246 mistrovství světa a pro italskou automobilku vůz získal druhé místo v poháru konstruktérů. Ferrari 246 nebylo jen prvním vidlicovým šestiválcem ve formuli 1, ale také prvním vozem s tímto motorem, který vyhrál závod Grand Prix – v Remeši roku 1958 – a zároveň poslední vítěznou formulí s motorem vpředu. Stalo se tak na Velké ceně Monzy v roce 1960.
Historie Ferrari 246 (výrobní číslo 0007/0788F) v datech:
29. června 1958, 500 mil Monza, Phil Hill, závod nedokončil (n)
24. srpna 1958, GP Portugalska, Oporto, Wolfgang v. Trips, 5.
7. září 1958, GP Itálie, Monza, Olivier Gendebien, n
19. října 1958, GP Maroka, Casablanca, Olivier Gendebien, n
3. července 1959, GP Francie, Reims, Dan Gurney, n
2. srpna 1959, GP Německa, Avus, Dan Gurney, 2.
23. srpna 1959, GP Portugalska, Monsanto, Dan Gurney, 3.
13. září 1959, GP Itálie, Monza, Dan Gurney, 4.
7. února 1960, GP Argentiny, Buenos Aires, Phil Hill, 8.
19. června 1960, GP Belgie, Spa, Phil Hill, 4.
3. července 1960, GP Francie, Reims, Phil Hill, 12.
10. července 1960, GP Anglie, Silverstone, Phil Hill, 7.
4. září 1960, GP Itálie, Monza, Phil Hill, 1.
Vůz pak byl osazen dvanáctiválcem 250 Testa Rosa a přečíslován na 0788F. Jezdil s ním novozélandský závodník Pat Hoare.
1961, GP Nový Zéland, Ardmore, Pat Hoare, 6.
1961, Waimate, Pat Hoare, 1.
1961, Gold Star Championship, Pat Hoare, 2.
1962, Gold Star Championship, Pat Hoare, 1.
V roce 1965 byla jednosedadlová karoserie nahrazena napodobeninou karoserie Ferrari 250 GTO z roku 1964 a vůz se začal pohybovat mezi sběrateli.
V roce 1978 vůz zakoupil Angličan Neil Corner a nechal ferrari navrátit původní podobu z počátku šedesátých let u renomované firmy Crosthwaite&Gardiner. Přibližně od roku 1988 se s ním začal účastnit závodů historických vozů ve Velké Británii. Od roku 2000 je majitelem tohoto jedinečného vozu pan Tony Smith, který je pravidelným účastníkem závodů historických formulí po celé Evropě a přiveze své ferrari také do Brna.