Maserati 4CLT se vrací do Brna
Maserati 4CL se na veřejnosti ukázalo poprvé na jaře 1939. Vůz byl postaven se záměrem konkurovat na závodech Grand Prix vozům Alfa Romeo 158 a ERA ve třídě voiturette. Po válce byla Maserati 4CL jedním z nejlepších závodních vozů jaké byly v této třídě k dispozici. Pokusy s dvoustupňovým dmychadlem a trubkovým rámem vedly k upravenému modelu 4CLT, který byl představen v roce 1948. Maserati 4CLT bylo v následujcích dvou letech upravováno až vznikl typ 4CLT/50, představený v prvním roce světového šampionátu ve formuli 1.
První varianta typu 4CLT dostala přezdívku „Sanremo“ po vítězství Alberta Ascariho na Velké ceně San Remo. Luigi Villoresi a Reg Parnell pak s novým maserati vyhráli dalších pět závodů sezóny. V roce 1949 startovalo šest Maserati 4 CLT na Velké ceně Československa na Masarykově okruhu. Nejlépe se z nich umístil Piero Carini na sedmém místě. Následující rok dosáhl Louis Chiron nejlepšího výsledku pro Maserati, když dojel třetí na Velké ceně Monaka. Poslední z těchto vozů se objevily ještě v roce 1955 na Velké ceně Itálie.