Vítězný vůz Rally Monte Carlo 1951 na Revivalu (Auto Veteran Company)
Po dlouhé odmlce kvůli současné pandemii se svět pomalu vrací k normálnímu životu. S tím přichází i možnost opět se setkat s kolegy a kamarády s vášní pro historické vozy. První takovou příležitostí je Brno Revival, která se uskuteční již tuto sobotu 20.6.2020 na brněnském výstavišti.
I my rádi využijeme této příležitosti a přijedeme do Brna se dvěma vozy Delahaye, které závodily na Rally Monte Carlo. Přijeďte se podívat na automobil, se kterým závodil sám Louis Chiron.
Areál bude otevřený pro veřejnost v sobotu 8–18 hodin. Ti z vás, kteří se na událost nedostanou, se můžou těšit na fotografie z akce, které po našem návratu najdete na www.auto-veteran.com v sekci Novinky.
Tak naviděnou v Brně!
1952 Delahaye 235 by Antem ex-1953 Rally Monte Carlo Car
Motor: Řadový šestiválec OHV, 3557 cm3
Karoserie: Coach by Antem
Rok výroby: 1952
Z kraje 50-tých let vyvíjela společnost Dunlop nový typ pneumatik, které bylo rozhodnuto otestovat v náročných podmínkách soutěže Rally Monte Carlo. Jako posádka byli vybráni Roger Crovetto a Julio Quinlin, kteří již měli s touto rally bohaté zkušenosti. Testování probíhalo v utajení, a jako vůz zvolili jeden z nejlepších sportovních vozů té doby Delahaye 235 s karoserií od francouzského karosáře Antem. Vůz rally dokončil a následně byl prodán do soukromých rukou. V roce 1958 byl prodán znovu a to do USA. Zde jej koupil vynálezce a sochař pan La Haye (vynálezce výbušného šroubu používaného na oddělování jednotlivých stupňů raket amerického vesmírného programu). Mr. La Haye vlastnil vůz po celý jeho život a
nyní se nachází v původním nikdy nerenovovaném a plně funkčním stavu.
Jedná se o jedinečnou příležitost vlastnit vůz s perfektní závodní historií a možností účasti na nejvýznamnějších událostech.
1950 Delahaye 175s by Motto – Vítězný vůz Rally Monte Carlo 1951
Motor: Řadový šestiválec OHV, 4.455 cm3
Karoserie: Coupé by Motto
Rok výroby: 1950
Typ 175 je jedním z posledních “velkých” Delahayů. Byl esencí nově navrženého šasi a skvělého 4.5 litrového motoru. Představen byl roku 1947 jako nastupující “Top-of-the-line” model značky. Tento automobil je jedním ze tří vyrobených vozů, objednaných zkušeným závodníkem Jeanem Trevoux v roce 1950 a postaveným karosárnou Motto v Itálii (Motto byl velmi zkušený karosář, který navrhoval karoserií pro první Ferrari). Automobil je postaven kompletně z hliníku a osazen závodním motorem, který byl použit v továrním speciálu Delahaye pro závod Le Mans roku 1949. Poprvé byl představen na Rally Monte Carlo roku 1951 s posádkou Jean Trevoux a Roger Crovetto. V průběžném pořadí byli na 1. místě a rally vyhráli.
Později téhož roku se vůz zúčastnil slavného závodu Carerra Panamericana, kde jej pro změnu řídil jeden z nejlepších závodníků vůbec Louis Chiron.
Jedná se o výjimečný vůz v původním stavu s motorem o výkonu více než 200 koní.